June 7, 2023

Mailing systeem om klantbezoeken te verhogen

Change Hairstyling had intern een systeem ontwikkeld dat voorspelt wanneer klanten langs willen komen voor een volgende knipbeurt. De klant werd een aantal dagen voor deze voorspelde datum gemaild met linkjes zodat hij/zij een voorspelde afspraak kon accepteren.

De organisatie had ons gevraagd om het systeem kritisch te bekijken en verder te optimaliseren. De wensen van dit project waren een robusteer systeem opleveren, een CI/DI pipeline aanbrengen en de configuratie te centraliseren.

Het nieuwe systeem is opgezet in de cloud omgeving van Microsoft Azure en maakt gebruik van verschillende technologieën. Denk hierbij aan: Azure Data Factory voor pipeline orkestratie, Azure Functions om serverless functies op te zetten, Azure Batch Processing om op een schaalbare manier grote hoeveelheden VM’s te gebruiken en Meltano om data uit verschillende bronnen op te halen en verplaatsen.

Jos Beks
Eigenaar Change Hairstyling

Wij zijn erg onder de indruk van drie heren, ze zijn pragmatisch, komen hun beloftes na en hebben een half woord nodig. Voor dit project bij de kapper hebben zij boven verwachting geleverd. Ze zijn duidelijk gespecialiseerd in de nieuwste technieken en weten exact hoe om te gaan met data en de verrijking ervan. Na de re-factoring is het systeem veel nauwkeuriger geworden. Dit heeft als resultaat een ruime 108% stijging van het klantcontact en een flinke stijging in klanten die automatisch een afspraak in plannen. Volgende projecten met Quantile staan al op de planning en raden dit zeker anderen ook aan deze samenwerking met hen op te zoeken.