June 7, 2023

Grip krijgen op de response tijd bij 30.000 emails per maand

In samenwerking met Hallo, hebben wij een  data oplossing aangeleverd voor een internationale dienstverlener binnen de scheepvaart sector. Met scherpe afspraken betreft de response tijd van e-mails is het van belang dat de organisatie dit goed in beeld heeft.

De organisatie ontvangt meer dan 30.000 e-mails per maand over verschillende afdelingen en had de wens om meer grip te krijgen op de e-mail response tijd per afdeling en klant. Gezien de vele verschillende mailboxen en distributielijsten moest hierbij goed worden nagedacht over de architectuur van de oplossing.

Onze oplossing biedt managers via een Power BI inzicht in de response tijd van hun afdeling, per klant en hoe deze waardes veranderen over de tijd. Dankzij dit systeem besparen wij tijd bij het opdoen van deze inzichten aangezien die eerst handmatig werden verzameld.

Om tot de inzichten in het Power BI te komen maken we gebruik van diverse Microsoft Azure services. Zo gebruiken we de Microsoft Graph API om elke twee uur nieuwe mails op te halen, Azure Data Lake Storage Gen2 om de grote hoeveelheden data op te slaan, MS SQL voor de getransformeerde data en Azure Data Factory om het proces te stroomlijnen.